شما اینجا هستید

سه شنبه, 29 اسفند 1402

چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم؟

 
چه کارهایی را باید انجام دهیم و از چه کارهایی باید بپرهیزیم؟ 
دندان های ما طبیعتا سفید است اما دندان های بعضی از افراد کمی سفید تر یا کمی زردتر است.
در وحله ی اول باید بدانید،سفیدی و جنس دندان از همان دوران کودکی،و از دندان های شیری کودکان مشخص می شود به همین دلیل والدین باید از همان ابتدا توجه خاصی را به دندان های کودکشان داشته باشند.

تفاوتی که بین دندان های شیر و دندان های دائمی وجود دارد بدین ترتیب است:
دندان های دائمی دارای مینای و ساختار متفاوت تری نسبت به دندان های شیری هستند.این تفاوت اساسی با بالاتر رفتن سن و رشد دندان های بیشتر بروز می کند،هم چنین مسئله ی مهمی که در مورد دندان های پیش می آید در رابطه با طرز نگهداری و مواظبت آنهاست.اگر به درستی از دندانهایتان مواظبت نکنید باعث می شود که مینای دندان هایتان به مرور زمان باریک شده و از بین بروند.

* به عاج های دندان تان نیز باید اهمیت بدهید.زیرا عاج های دندان نیز نقش بسیار مهمی را در استحکام و پایداری دندان ایفا می کنند.عاج های دندان نقش مستقیمی در سفیدی و درخشندگی دندان های شما دارند
 
آیا شما می خواهید دندان های سفیدی داشته باشید یا اینکه دندان های تان براق باشند؟
تفاوت جزیی اما مهمی بین دندانهای سفید و دندان های براق وجود دارد.بسیاری از افراد از مواد سفید کننده یا پودر های سفید کننده دندان استفاده می کنند به امید اینکه دندان های شان براق شوند
 
عواملی که باعث می شود دندان های شما براق شود بدین ترتیب می باشد: 
 *استفاده مرتب و مداوم  از مسواک .
 *هیچ گاه مسواک را بر روی لثه های خود نکشید زیرا باعث می شود که لثه های تان از بین رود و هنگامی که لثه از بین رود،دندان دیگر پایه و جایگاهی برای حفظ خود ندارد. 
 
 *بعضی از افراد نحوه ی صحیح مسواک زدن را نمی دانند.به همین دلیل ممکن است نا آگاهانه مینای دندان شان را از بین ببرند.نحوه ی صحیح درست مسواک زدن را از دندانپزشک خود بیاموزید. 
 
 *اگر از مینای و عاج دندان تان به خوبی مراقبت کنید،بعد از مدتی،از سفیدی و شفافیت دندان های تان متحیر خواهید شد. 
 
 *بسیاری از افراد با جرم گیری مداوم و مرتب،دندان های شان را براق و تمیز می کنند.اما مراجعه های متعدد نزد دندانپزشک برای جرم گیری،باعث می شود که مینای دندان هایتان مقاومت خود را از دست بدهد.

 *افرادی که به وفور از چای،قهوه استفاده می کنند باعث می شود که دندان هایشان رنگ زردی را به حود بگیرد،زیرا این مایعاتی که میل می کنید دارای رنگ موثری برای تغییر سطح دندان شما هستند.
 
 *کیک های بسیار شیرین را نخورید یا اگر از این کیک های میل می کنید،بعد از خوردن از مسواک استفاده کنید.زیرا کیک های که خیلی شیرین هستند دشمن اصلی دندان هستند.