شما اینجا هستید

سه شنبه, 29 اسفند 1402

از زیبایی تا اعتمادبه نفس

از زیبایی تا اعتمادبه نفس

 

یکی دیگر از علل جرم گرفتن دندان ها مصرف بیش از حد سیگار است. افراد سیگاری معمولا دندان های کدر و زرد رنگی دارند و این جرم ها هم بسختی قابل پاک شدن است.

لبخند دلنشین هر چهره ای را زیباتر می کند. دلنشینی لبخند با زیبایی دندان ها گره خورده است.
زیبایی دندان ها هم قدری دقت می خواهد؛ دقتی که به زحمتش می ارزد. عمق و اهمیت این ارزش هم زمانی قابل درک است که متاسفانه زیبایی دندان های خود را از دست داده باشیم.
پس یادمان بمانددهان و دندان از مهم ترین اجزای صورت هستند و در زیبایی ما نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. به همین دلیل، داشتن دهان و دندان هایی سالم یکی از نکات بسیار مهم و اساسی در زیبایی صورت و ظاهر به حساب می آید. از این رو، تمام مردم همان طور که برای سلامت دندان های خود اهمیت قائل هستند، برای زیبایی آنها هم تلاش می کنند.
نکته جالب دیگر آن که متخصصان بر این باورند که داشتن دندان های سالم و مرتب بجز زیباتر کردن چهره، اعتماد به نفس انسان را نیز افزایش می دهد و چنین فردی در جمع راحت تر و بهتر سخن می گوید و سخنش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
اگر شما هم دوست دارید دندان های سفیدی داشته باشید، خوب است چند نکته کوچک را به خاطر بسپارید.با انجام همین موارد ساده می توانید دندان های خود را سالم تر و زیباتر نگه دارید و از بد رنگ و شکل شدن آنها در حد امکان جلوگیری کنید.

اجازه ندهید دندان تان جرم بگیرد
خیلی ها تصور می کنند جرم سطح دندان ها از عواملی است که زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ به همین دلیل هم هر از چند گاهی سراغ دندانپزشک می روند و از او می خواهند دندان های شان را جرم گیری کند. غافل از این که این راه به ناکجاآباد دندانستان می رود.
پس بهتر و منطقی تر آن است که جرم گیری دندان ها را فراموش کنیم و به قول اهل فن به فکر پیشگیری باشیم که بهتر از درمان است. برای این منظور بهتر است بدانید که مصرف بیش از حد قهوه می تواند باعث افزایش جرم دندان های شما شود .
توجه داشته باشید اگر این عادت را در زمانی کوتاه ترک نکنید ممکن است دیگر نتوانید از دست این جرم ها و رنگ نامطلوب دندان ها خلاص شوید .
یکی دیگر از علل جرم گرفتن دندان ها مصرف بیش از حد سیگار است. افراد سیگاری معمولا دندان های کدر و زرد رنگی دارند و این جرم ها هم بسختی قابل پاک شدن است.
پس اگر دوست دارید دندان های تان جلوه چهره و صورت تان باشد ، باید سیگار را کنار بگذارید .رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، آشنا نبودن با شیوه صحیح مسواک زدن و استفاده از مسواک های کهنه و مستعمل هم می تواند از عواملی باشد که موجب جرم گرفتن دندان شود .

  راه هایی برای سفید ماندن دندان ها
اگر شما هم دندان های سفید را دوست دارید و می خواهید مراقب آنها باشید تا با مشکلی جدی مواجه نشوند ، به این چند نکته توجه کنید .
مهم ترین راه پیشگیری از این مشکل مسواک زدن است. البته هر ساعت یکبار و آن هم به روش صحیح. دقت داشته باشید که استفاده نامناسب و غیراصولی و بیش از حد از مسواک نیز می تواند موجب آسیب رساندن به دندان ها شود.
همچنین استفاده از نخ دندان به بیرون آمدن جرم های بین دندان ها کمک می کند؛ این کار باعث می شود جرم های سطح دندان نیز راحت تر برطرف شود.
استفاده از خمیر دندان هایی که خاصیت از بین بردن جرم های دندانی را دارند نیز یکی دیگر از راه های خلاص شدن از این جرم هاست.
می گویند توت فرنگی یک انتخاب مناسب برای از بین بردن این جرم هاست. اگر شما هم درگیر این مشکل شده اید، می توانید به آسانی و با استفاده از این میوه خوشمزه مشکل را در حد خود رفع و حل کنید .
استفاده از آب نمک نه چندان غلیظ هم یکی دیگر از راه هایی است که به از بین بردن جرم ها و داشتن دندان های سفیدتر به شما کمک می کند.
غرغره کردن آب نمک در هر روز (بخصوص پیش از خواب) و مالیدن مقداری نمک روی دندان ها می تواند کمک بزرگی برای از بین بردن این جرم ها باشد.
شاید شما هم از دوستان پیشنهاد مصرف آبلیمو را برای از بین بردن جرم دندان ها شنیده باشید. شاید آبلیمو بتواند دندان های شما را سفیدتر کند، اما مصرف بیش از حد این میوه باعث صدمه دیدن لایه رویی دندان شده و مصرف آن در طولانی مدت حتی جرم های بیشتر را به همراه می آورد.
در پایان لازم است باز هم تاکید کنیم مصرف چای، قهوه، سیگار و غذاهایی را که دارای رنگ هستند به حداقل برسانید تا به جرم دندان دچار و گرفتار نشوید . اگر با همه این تدابیر باز هم از رنگ و جرم دندان ها گله داشتید، بهترین راه حل، مراجعه به دندانپزشک است تا با تدبیر و درمان مناسب، دندان های زیباتر، چهره ای بهتر و اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشید


 

مطالب مرتبط :

از چه موادی برای سفید کردن دندان زنده استفاده می شود؟

اول نخ دندان یا مسواک ؟

برای مراقبت از لثه چه باید کرد؟

تبخال هاى ویروسی چطور به ناحیه دهانی می رسند؟

علایم و مشکلات روییدن دندان در نوزادان کدام است؟

عکس دندان چه مواقعی استفاده می شود؟

مسواک برقی چیست و چه کسانی حتما مسواک برقی بخرند؟

مسواک های بین دندانی را چطور انتخاب کنیم؟

نخ دندان چطور بکشیم ؟

پرکردگی های همرنگ دندان کدامند؟

چه کارهایی جهت کاهش سطح تماس دندان ها با عناصر رنگ دهنده انجام دهیم ؟

چگونه دندان ها را معاینه کنیم؟

کدام مواد غذایی باعث رنگی شدن دندان ها می شود؟


کلیدواژه ها :

کامپوزیت ونیر | ونیر کامپوزیت | بروساژ | ایمپلنت | دنداپزشکی | دندانپزشک خوب | ایمپلنت | زیبایی | دندانپزشک | دندانپزشک در کرج

| دندانپزشک کودک | کرج | عصب کشی | جرم گیری | دندانپزشکی در کرج