قند پنهان‌شده در غذاهایتان را پیدا کنید

این اولین باری نیست که رابطه بین بهداشت نامطلوب دهان و دندان و افزایش خطر بروز بیماری‌های تنفسی مشاهده می‌شود.
ذات‌الریه عفونتی است که منجر به التهاب و پرشدن فضاهای داخل ریه و مجاری هوایی کوچک از مایع می‌شود.
تاکنون تحقیقات علمی مختلفی تاثیرات بهداشت دهان و دندان را در سلامت بدن به اثبات رسانده بودند اما اکنون گروهی از دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه ییل دریافتند که حفظ سلامت دهان می تواند از بیماریهایی که به دستگاه تنفسی حمله می کنند به ویژه ذات الریه جلوگیری کند.
به گفته این محققان مسواک زدن صحیح دندانها مانع عفونت حفره دهان می شود و با جلوگیری از تکثیر باکتریها در داخل دهان از توسعه بیماریهای ریوی التهابی پیشگیری می کند.
این مشاهدات نشان داد تمام کسانی که به ذات الریه مبتلا شدند یک تغییر قابل ملاحظه از ترکیبات باکتریایی را در دهان به ثبت رسانده بودند.
این محققان در این خصوص توضیح دادند: “این نتایج می توانند روش پیشگیری از ذات الریه را در آینده بهتر کند و با این کار بتوان باکتریهای خوبی که حضور آنها در دهان مثبت است را حفظ کنیم.”

+

این پژوهشگران افزودند: “در طول ماههای زمستان همه ما به دلیل کاهش دما در معرض سرماخوردگی، سرفه و ویروس‌ها قرار داریم. اما مردم به ویژه افراد نفوذپذیر باید به خاطر بسپارند که در این دوره سال حفظ سلامت حفره دهان می تواند واقعاً به پیشگیری از این بیماریها کمک کند.”
به گفته این دانشمندان، کافی است که به مدت دو دقیقه و دو بار در روز دندانها را با دقت مسواک زد و برای حفظ بهداشت فواصل میان دندانها حداقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کرد. همچنین مصرف غذاها و نوشیدینهای شیرین را کاهش داد.