شما اینجا هستید

سه شنبه, 29 اسفند 1402

بروساژ

بروساژ

 بزاق ما به طور معمول دارای املاح زيادی است که قدرت رسوب کردن را دارند . اين املاح معمولا در جاهائی که با غذا و مسواک و حرکت عضلات لب و گونه کمتر در تماس است رسوب بیشتر و سریع تری دارند . این رسوبات جرمگیری و بروساژ بستر مناسبی برای سکونت و تغییرات در طیف نرمال ميکروبی محیط دهان میشود.
اضافه شدن پروتئين های موجود در غذا و بزاق و همچنين لاشه سلولهای مرده بافت های مختلف دهان در مجموع باعث افزايش حجم اين رسوبات شده و به مرور جرم تشکيل ميشود و در دهان قابل مشاهده ميشود ....

چيزی که مهم است اين است که ما معمولا مقدار کمی از جرم تشکيل شده را ميتوانيم مشاهده کنيم و قسمت عمده اين جرم با تخريب لثه در زير لثه تخريب شده جايگزين شده و از ديد مستقيم ما پنهان ميماند . و مسئله مهمتر اينکه اين جرم های تشکيل شده پر از ميکروب های مختلف است و با مسواک زدن هم تميز نميگردد و اين ميکروبها بين ۲۰ الی ۴۰ درصد جرم تشکيل شده را تشکيل ميدهد و بافت چسبنده لثه را که محکم به دندان چسبيده را بمرور تخريب کرده و بافت نگهدارنده حياتی لثه را تخريب کرده و باعث سست شدن پايه های دندان ميشود ..... پس نتيجه ميگيريم که با جرم گيری و تميز کردن اين جرم های تشکيل شده بر روی دندان از روند تخريب لثه جلو گيری کنيم ..... باور کنید جرم گیری برای دندان ها مضر نیست و این باور غلط ناشی از این استکه اغلب موارد ؛مراجعه کننده بدون درد خاصی در مورد لثه مراجعه نموده ولی بعد از درمان با حساسیت یا لقی  در دندان هایش مواجه میشود . دوست خوب من این حساسیت و درد بعد از درمان در صورت رعایت بهداشت از جانب شما نتایج عالی در بر خواهد داشت. کمی منتظر بمانید.



 بروساژ

بروساژ و جرمگیری

تغییر رنگ دندان ها

جرم دندان

جرمگیری و بروساژ

روش جرم­گیری